Aanvliegroute

  • Ingrid

    Zou graag willen weten hóe het vliegtuig Corfu aan vliegt (ivm zitplaatsen en dus uitzicht)

    Vliegt ie langs het vaste land en dan rechts draaien naar de luchthaven of vliegt ie langs

    het eiland met zee op rechts en dan een bocht naar links. Dat laatste was nml 11 jr geleden het geval.

    Ben benieuwd wat er allemaal veranderd is…….

  • petravanw

    Dat wisselt Ingrid…helaas…ik heb de laatste jaren regelmatig gevlogen naar Kerkyra maar de laatste paar keer heb ik de westkust helemaal niet gezien. aanvliegen langs albanie op en dan de ruime draai boven zuid-corfu, nog net even kunnen genieten van het korission meer en vervolgens parallel aan de zuidoost kant langzaam dalend naar de landingsbaan. Ben ook wel een keer “over de stad” geland in omgekeerde richting zeg maar, maar heb daarbij niet kunnen genieten van die prachtig mooie westkant helaas. Misschien kun je een verzoek indienen bij de piloot ;)

  • Karel

    Het aanvliegen is afhankelijk van de windrichting.

    Stijgen en dalen gebeurt zoveel mogelijk tegen de wind in.

    Op Corfu wordt er zoveel mogelijk vanuit het zuiden aangevlogen om de overlast voor de inwoners van de stad tot een minimum te beperken. De landing vanuit het noorden gaat nl. vlak over de stad.

    Verder komen de vliegtuigen óf via Albanië óf via de westkust van Corfu (over zee) aanvliegen.

    Op onderstaande link kan je zien hoe de diverse vliegtuigen aanvliegen:

    http://www.flightradar24.com/

  • petravanw

    Leuk! en klikken op de luchthaven om de departure- en arrivaltijden te zien. thanks karel

  • Karel

    Géén dank Petra, graag gedaan!

  • Ingrid

    Dít is een leuke link!!! Nooit van gehoord. Wat ik er dan van zag is dat vliegtuigen vanaf onze kant (london/amsterdam)

    over het algemeen langs de westkust binnen komen. We zien het wel.Gewoon bij een raampje zitten, zie je altijd wel wat.

  • Karel

    Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar als je een vliegtuig aanklikt kan je de tot dan afgelegde route zien.

    Aan de linkerkant ook gegevens + foto van het betreffende vliegtuig. Ook b.v. de hoogte waarop het zich bevindt.

    Ik kijk regelmatig. Je kan ook Schiphol opzoeken.

    In ieder geval veel plezier met de link en nog meer plezier op Corfu!

  • petravanw

    wij hadden deze keer een verrassende route midden over het eiland,.. daarna betrekkelijk laat nog een draai over links en landen vanaf de zuidkant ..bocht was wel erg kort en scherp…hoeft van mij niet meer zo :(

  • petravanw

    route van de terugvlucht : opgestegen in noordelijke richting over de stad, al snel een bocht naar links (gelukkig werd deze bocht rustig genomen) en vervolgens midden over het eiland gevlogen. we hadden ook een geweldig mooi zicht op corfustad en de pantokrator :)

  • Ingrid

    Meestal nemen ze wel dezelfde route óf zeewaarts opstijgen maar dan nog nemen ze een bocht naar links en zit je aan de goede kant dan heb je een mooi uitzicht over het eiland. De tip van Karel is ook leuk, zie je precies waar het vliegtuig langs vliegt. Voor thuis ook leuk als er één boven je woonplaats vliegt kan je opzoeken waar ie heen gaat.