snorkelen

  • Marieke

    Hallo allemaal!

    Wat is dit superhandig, zo'n prikbord!

    Ik vertrek 16 juli voor 8 dgn. naar Dassia(appartementen Alexandros en Yannis) en wilde graag weten waar dat mooie plekjes zijn om te snorkelen…Ik ben namelijk enige tijd geleden naar Aruba geweest en eigenlijk een beetje verslaafd geraakt aan dat snorkelen!hahaha!

    Misschien moet ik met zo'n boottocht mee..Welke kunnen jullie me aanraden?

    En hoe duur is het om een scooter/brommer te huren en wat zijn de voorwaarden?

    Alvast bedankt!

    Veel groetjes,

    Marieke

  • daniel

    He Marieke,

    Snorkelen kan je bijna overal doen op Korfoe, maar de mooiste plaats is volgens mij wel Paleokastritsa. Ik heb gezien dat daar ook boten vertrokken om te gaan duiken (ben 1,5 week geleden geweest). Dus daar zou je best een boottochtje kunnen boeken!

    Een scooter kost tussen de 125 en 200 gulden per week en daarvoor vragen ze meestal een brommercertificaat, deze is ook heel belangrijk ivm de verzekering enzo…

    Veel plezier en ik ben er jaloers op je :)

    Groeten Daniel

  • Marieke

    Ha Daniel!

    Bedankt voor het snelle antwoord! Ik verheug me ontzettend op Corfu!

    Ik neem aan dat heel veel mensen geen brommercertificaat hebben omdat dat nog niet zo lang nodig is…Zou mijn rijbewijs ook goed zijn?

    Fl.125 tot Fl.200 vind ik wel meevallen, ik denk dat ik dat ga doen!

    Nou ik ga nog even doorsurfen voor nog meer info/foto's van Corfu!

    Grtz,

    Marieke

  • daniel

    Ik weet niet zeker of je rijbewijs goed genoeg is, dit jaar (2 weken geleden) namen ze daar genoegen mee, maar het jaar daarvoor waren ze er juist weer strenger in. Ik denk wel (ik hoop het voor je) dat het lukt, en als het niet lukt ga je toch gewoon naar een ander:)

    Als je nog info over Korfoe wilt, moet je eens kijken op www.korfoe.nl (heb ik gemaakt :))) daar kan je veel over korfoe vinden,

    succes en een goeie vakantie,

    Groeten Daniel

  • Sandra

    Ik heb een motor rijbewijs en dan lukt het wel om een scooter te huren hoor. Weet niet over wat voor een rijbewijs je het hebt.

    Met een motor rijbewijs is het in iedergeval geen probleem.

    Veel plezier daar.

    Wij gaan 04 augustus daar naar toe. HEERLIJK!!!

    Doei, Sandra

  • Q-Bert

    Ik weet zeker dat een rijbewijs voldoende is, ik ga om de twee jaar naar corfu en moet wel toegeven dat de controle wat strenger is geworden omdat er de laatste jaren vrij veel ongelukken zijn gebeurd en omdat het toerisme flink is toegenomen, maar met een motorrijbewijs ben je ‘veilig’

  • ine

    Ik zou het risico niet nemen om zonder een brommercertificaat daar een brommer te huren of je moet een motorrijbewijs hebben. Als je wat gebeurd al is het niet jouw schuld dan ben je officieel niet verzekerd. En op zo'n vakantie kun je die paar tientjes toch wel missen om een certificaat te kopen bij het postkantoor in jouw omgeving ,in nederland, pasfoto meenemen en met een paar dagen krijg je hem thuisgestuurd.

    Veel plezier op Corfu in september gaan wij weer voor 2 weken voor de vierde keer.

    En mocht je in Sidari bij het waterpark langs gaan doe de groeten aan Spiros dat is een oudere man met grijs haar. groetjes Ine

  • Marieke

    Nog anderhalve week en dan is het zover!:-)

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!

    Ik was inderdaad niet echt duidelijk geweest, ik had het namelijk over mijn autorijbewijs. Lijkt me inderdaad logischer dat het kan als je een motorrijbewijs hebt…;-)….

    Dus een brommercertificaat kun je zomaar bij het postkantoor afhalen? Hoef je geen examen te doen ofzo? Misschien stomme vragen maar ik wist het echt niet….Ik begin nu toch een beetje te twijfelen of ik wel zo´n ding zal huren want inderdaad als er iets gebeurt sta je mooi te kijken. Ik hoorde dat het openbaar vervoer ook nog niet zo slecht is….

    Waarom duren die laatste weken voor je vakantie altijd zo lang?:-))

    Daniel, ik was al eerder op je site geweest! Erg mooi en het muziekje vind ik helemaal te gek! Mooie foto´s ook!

    Grtz,

    Marieke

  • Q-Bert

    Met je motorrijbewijs huur je echt probleemloos!!, geen risico van niet verzekerd zijn of andere rare dingen, ik doe dat al jaren en mijn vriendin ook, maar een vriend van ons heeft geen motorrijbewijs en dan moet je een bromfietscertificaat hebben( en dat kan je zo afhalen op het postkantoor).

    Het openbaar vervoer is een ramp op corfu, als je op de bus van tien uur staat te wachten moet je niet raar opkijken als die pas na half elf komt (staat in iedere brochure over corfu)

    De corfioten zijn een rustig volkje, hun motto is dan ook: stel alles wat vandaag niet hoeft tot morgen uit, of overmorgen…….

    Ik ga zelf 28 juli naar liapades (omdat m'n favoriete lokatie in paleokastritsa al vol was, veel plezier!)

  • Daniel

    Thanx Marieke,

    Veel plezier… Ik ben bang voor je dat de weken daar sneller gaan :(

    Groeten daniel