liapades

  • ine

    Wie van jullie is wel eens in Liapades en omgeving geweest en kan mij daar wat over vertellen.In september gaan wij daar voor een week naartoe.

    groetjes Ine

  • Bas

    liapades is heel mooi, kiezelstrand…mooi helder water en vlakbij Paleokastritsa. Je kunt met de boot naar verborgen stranden en grotten. Het dorpje zelf ligt net even van het strand tegen een heuvel….

  • ine

    `Bas kun je me ook nog tips geven waar je lekker kunt eten.

    Wij zitten in app. Sula Roca en wel begin sept.En misschien heb jij of iemand anders ook nog wel een tip waar ik een scootertje kan huren.

    Ine

  • walter

    Ben net terug uit liapades, scooters kun je in Liapades bij George of bij Nikos huren, Mijn ervaring is dat je beter bij George Bikes kunt huren dan bij Nikos, alleen bij George moet je minimaal drie dagen huren, bij Nikos is de kwaliteit van de scooters dramatisch slecht.

    Veel plezier!

  • ine

    Hai Walter bedankt voor je tip Heb je ook nog een tip waar het lekker eten is

    groetjes Ine

  • walter

    Ja, dat weet ik ook, dat is een taverne op de hoek recht tegenover een grotere supermarkt, ik weet niet meer hoe het heet, maar het is van de familie michalis, en het zou best eens kunnen dat het zo heet ook.

    Wij zijn daar bijna elke avond gaan eten en dat is prima bevallen.

    Elke woensdag avond wordt er een griekse avond georganiseerd met griekse dansers.

    Veel plezier!

  • ine

    Is die supermarkt in het dorpje of ligt het aan de weg naar het strand, Wij logeren in Sula rock app. mischien wel van gehoord schijnt vlak bij hotel Liapadesbeach te liggen op zo'"n 150m van het strand

    groetjes Ine

  • walter

    Het ligt op de weg naar het strand, voor de duidelijkheid: je hebt liapades en je hebt kato liapades, Liapades is het dorp zelf, en daar heb je als toerist weinig te zoeken, en Kato Liapades is het toeristengedeelte, dat is een lange slingerweg vol hotels, appartementencomplexen, taverna's en supermarkten die naar het strand leidt.

    Het restaurant ligt op een hoek van de weg tegenover een supermarkt en tegenover apprtementencomplex papoulas (van Olympia vakantiereizen)

    groetjes,

  • ine

    Weet je soms ook of er een pinautomaat is of waar de dichtsbijzijnde is

    groetjes ine

  • walter

    Nou, om te pinnen zul je toch echt naar Corfu-stad moeten, en dan raad ik je aan om met de scooter te gaan, want met de auto is het een drama in die mierenhoop.

    Als je vanaf Liapades naar corfu-stad gaat om te pinnen, heb je twee mogelijkheden:

    1: Als je liapades uitrijdt, direct de (grote) weg oversteken en doorrijden tot je weer bij de doorgaande weg komt, ga daar rechtsaf en blijf de borden volgen, bij Corfu-stad aangekomen ga je bij het stoplicht linsaf naar het centrum-langs de haven (waar alle grote veerponten aankomen), vervolgens kom je bij een stoplicht, als je alleen gaat om even te pinnen kun je je scooter het beste daar wegzetten, je steekt het straatje over en loopt een klein stukje door, tot je aan de rechterkant een een pinautomaat ziet…

    2:Als je Liapades uitrijdt direct rechts de doorgaande weg pakken en de borden blijven volgen tot je bij Corfu-stad bent, je komt dan op een T-splitsing waar je rechts naar het vliegveld kan, je gaat daar links, waarschijnlijk staat daar een lange rij auto's te toeteren en te stinken, je gaat daar op je scooter gewoon aan voorbij, links of rechts inhalen dat maakt niet uit, je blijft alsmaar de weg aanhouden zonder af te slaan, je komt dan in hartje Corfu-stad op een pleintje waar je i.v.m. eenrichtingsverkeer niet verder kunt, links is de bank waar je kunt pinnen (wel netjes op je beurt wachten!)

    Nog een tip: Als je ooit een Taxi neemt op corfu, vraag dan altijd een bonnetje voor je betaald, als ze je geen bonnetje willen geven omdat ze er zogenaamd geen bij hebben of geen tijd hebben, hebben ze je gegarandeerd goed te pakken, noteer altijd het nummer en het kenteken en neem contact op met de taximaatschappij.

    overigens mag een taxirit van Corfu-stad nooit meer kosten dan 6 á 7 duizend drachme, en geloof me: ze proberen gerust om 20 á 25 duizend drachme te vragen, maar dan rijden ze wel eerst een stukje om.

    Veel plezier!