TRANSAVIA

  • Limar

    Beste Prikkers

    Onderstaand bericht kwam ik tegen op het Samos prikbord, maar geldt ook voor Corfu

    zie hieronder.

    ——————————————————————————————————————————

    Ik weet niet of dit al ergens behandeld is maar een gewaarschuwd mens enz….

    Voor een ieder die al geboekt heeft of nog van plan is te boeken bij Transavia, LET OP! Bij Transavia moet je inmiddels betalen voor je koffer(s) Je mag tot 10 Kg handbagage per persoon meenemen.

    Wil je een koffer meenemen dan moet je daar 7 tot 10 euro per koffer en per enkele reis voor betalen.

    Aldus Transavia:

    U mag per volwassene/kind gratis één stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kg (max. 55 x 35 x 25 cm). Meer bagage kunt u tegen voordelige tarieven meenemen als ruimbagage.

    Dus bij de reissom komt ook nog even, indien je met 2 personen gaat, minimaal 28 Euro als je 2 koffers mee wil nemen. Neem je ieder een koffer van 20 kg mee komt er 40 Euro bij! Dank u wel Transavia!

    Het word alleen nog maar gekker als je de regels eens leest:

    U heeft een handtas en een laptop? Sorry maar daar moet er 1 van mee als ruimbagage en daar moet je dan wel extra voor betalen. Je wil uitsparen op de koffers en neemt handbagage mee? Let even op de afmetingen! Wil je daarbij ook nog een extra jas meenemen? Helaas, je mag er slechts 1 als handbagage meenemen. En zo kun je zelf nog het een en ander invullen wat er allemaal extra betaald moet worden. Denk nou niet dat de vluchten zonder koffers hierdoor goedkoper geworden zijn, ze worden alleen maar duurder!

    Wat word er dan in dat bagageruim vervoerd op de vrijgekomen plaatsen? Onze miljarden Euro’s om Griekenland uit de staatsschuld te helpen? Over een paar jaar kun je alleen nog via het buitenland of met de boot naar Samos…. Maaltijden en drankjes worden afgeschaft, maar je betaald wel servicekosten, welke? Voor de steeds kleinere beenruimte? Voor het afschaffen van Maastricht als vertrek – aankomstpunt?

    Maar er is ook 1 pluspunt te melden: je mag 1 stuks handbagage GRATIS meenemen, het moet niet gekker worden…. Gaat men straks ook controleren of de passagiers misschien uit het oogpunt van bezuiniging hun vakantiekleren over elkaar aantrekken? Misschien een gat in de markt, jassen met hele grote zakken voor je bagage? Oh nee, zijn de stoelen straks weer te klein. Stond er vorig jaar niet ergens een bericht dat men dacht aan vliegtuigen met staanplaatsen? Misschien de passagiers eerst invriezen, dan kun je ze stapelen!

    In plaats van de service te verhogen en daarmee klanten te trekken word, wat iedereen inmiddels als heel normaal vind, afgeschaft en daarmee ook de klant naar de concurrentie gestuurd die zich niet met deze onzin ophouden. Heel jammer dat Martinair niet meer op Samos vliegt met de diverse vertrekpunten in Nederland en WEL goede service. Nu zijn we genoodzaakt om vanuit Duitsland te vertrekken als je die onzin van Transavia wil omzeilen.

    Verder vind ik, en waarschijnlijk velen met mij, dat de reisorganisaties hier steken laten vallen, die kunnen samen een vuist maken. Wij als toerist zijn vaak van hun afhankelijk en betalen jaarlijks vele miljarden voor steeds slechtere service.

    ——————————————————————————————————————————

    Dus doe er je voordeel mee.

    Let op deze tarieven gelden vanaf 05 april 2011, wanneer je voor deze datum hebt geboekt zouden volgens de Transavia site nog de oude bagageregels gelden.

  • petravanw

    Het klopt dat er iets veranderd is,voor degenen die niet eerder op de website van Transavia hebben gekeken is het van belang te weten dat de standaardprijs verlaagd is t.o.v. de prijs vòòr 5-4. Mijn ervaring is dat ik nu per saldo 10 euro goedkoper uit ben voor mijn enkeltje vanaf Kerkyra terug naar Amsterdam, vòòr 5-4 geboekt had ik meen ik 210 euro moeten betalen en nu 200. Als je uitgaat van 20 kilo bagage tenminste; bij retour zou ik in dit voorbeeld “slechts” 10 euro duurder zijn uitgeweest.

    Plus dat ik toch wil opmerken dat ik het gros van de vakantiegangers zie met 1 koffer en 1 stuks handbagage, volgens mij zijn er niet veel die er 2 bij zich hebben ;ik moet er zelf niet aan denken met 2 koffers en ook nog een zware rugzak te reizen…..

    petra

    rodacorfu.hyves.nl

  • Karel

    Net terug uit Corfu, met ruim 3 uur vertraging: “technische problemen”.

    Die verlaging heb ik niet kunnen ontdekken.

    Sterker nog: de Griekse regering heeft besloten om de luchthavenbelasting dit jaar niet te heffen, dus dacht ik nog wat terug te krijgen.

    Helaas, Transavia heeft de term luchthavenbelasting vervangen door “passagiers service toeslag”o.i.d. en dat bedrag is gelijk aan de eerdere luchthavenbelasting. Kassa!!!!

    Verder stonder er mensen in de rij die maar liefst 4 koffers bij zich hadden, dus dat kan ook.

  • Annelies1957

    De bagageregels gelden op dit moment alleen voor tickets direct bij Transavia geboekt. Voor reizen via de touroperator (ook de losse vliegtickets) gelden nog de oude voorwaarden.

  • Miriam

    Aanvulling op Annelies1957;

    Dit klopt het geld niet als je bijv. bij de OAD geboekt hebt. Wel zijn ze heel streng in de handbagage

    normaal gesproken neem ik een rugzak en een fototasje mee maar dit mag dus NIET bij Transavia.

    De fototas moet in de handbagage.

    Arke Fly is op dit gebied makkelijker.