slechte zomer, Corfu in trek

  • vlepo

    Bij de boekingssites werd er afgelopen dagen 5 keer meer op Corfu gezocht dan in 2011, ook op Mykonos en Kreta werd vaker gezocht.

  • Karel

    Hoop dat ze dan ook komen, want tot nu toe is het maar matig met het toerisme, uitgezonderd de all-in hotels

  • petravanw

    zeker weten dat het goed gaat!! ik weet natuurlijk niet hoe het in andere dorpen is , maar hier in Roda is het sinds begin juli gezellig druk, en zeker drukker dan vorig jaar. De culturele vereniging van Roda is er zich sterk van bewust dat het “iets meer” moet bieden aan de toeristen. Naast het beachvolley toernooi dat al jarenlang hier georganiseerd wordt in de zomer, is er al een panigiri/varkarola geweest dit jaar en voor de jeugd zijn er strand- en poolparty's, tafeltennistoernooien, beachvolleytrainingen etc etc. Men beseft heel goed dat alles uit de kast moet worden gehaald om tegenwicht te bieden aan de all-inclusive bestemmingen. Aankomende 21 juli is er een strandfeest met een “skimboard contest” !

    http://www.facebook.com/politistikossylogos.rodas

  • Karel

    Helaas heb ik andere ervaringen Perta; 2 weken geleden rondgereden tussen Sidari - Acharavi en helaas moeten constateren dat er veel acco's gesloten waren. Mooie complexen stonden leeg, evenals de zwembaden die erbij hoorden. Zelfs Sidari bood hier en daar een troosteloze aanblik.

    Gegeten in Astrakeri op het strand ( Three brothers, middelgroot restaurant) wij waren het enige tafeltje!!!

  • petravanw

    ja klopt karel, ik heb ook gehoord dat sidari “leeg ”is, en in acharavi was ook het relatief stil, maar daar trokken ook altijd veel jonge grieken naartoe, en die hebben minder uit te geven zoals we allemaal weten …daarom was het ook zo opvallend dat het zo goed blijkt te gaan in Roda!! ik heb er vele “nieuwe” talen horen spreken, ook voor het eerst weer zweeds of iets wat daar op lijkt … alle energie die de “politistikos syllogos rodas ” (culturele vereniging) erin stopt lijkt zich uit te gaan betalen! vernieuwing in tijden van crisis!!

    en wat betreft the three brothers…je hebt waarschijlijk prins charles en camilla gemist ;) zij hebben er ook gegeten en een boottocht gemaakt in de sidari-area heb ik gehoord…. en de hoop voor Corfu (en griekenland ) is nog lang niet opgegeven, zelfs Jon Bon Jovi was er vorige week!!! ;)