reis naar corfu

  • sylviek56@hotmail.com

    Wij willen graag naar Corfu op vakantie na heel veel mooie griekse eilanden al bezocht te hebben.

    Maar wij weten dat de vraag die ik nu ga stellen heel moeilijk en persoonlijk is.

    Maar wat is de mooiste en ook s'avonds de leukste plaat voor wandeling langs winkel straatjes en andere straatjes langs strand.Wij dachten Gouvia maar dan lees ik vanmiddag dat het er erg rustig

    en niet leuk meer is.Graag als het mogelijk is een eerlijk antwoord van de mensen die daar wonen en mensen die al heel lang op Corfu komen.

    Bij Voorbaat Dank.

    Fam Kleinee

  • Ika

    Winkeltjes of een boulevard langs het strand heb je in Gouvia niet. Het is een klein dorp met taverna's en toeristenwinkeltjes. Het bestaat uit twee straten waar je best wel snel doorheengewandeld bent.

    Persoonlijk vind ik Corfu-stad ‘s avonds de gezelligste (en drukke) plek. Je kunt er heerlijk uit eten, iets drinken bij de diverse café’s en langs de winkeltjes lopen. Ook de Grieken zelf zijn hier veel te vinden.

    Als je naar Corfu gaat is Gouvia een ideale uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen. Je zit immers in het midden van het eiland.

  • petravanw

    Corfustad : geweldig!!!

    Gouvia: zou ik (persoonlijk) niet doen….

    Advies: Lees eens wat oudere berichten terug op deze startpagina, vind de antwoorden op je vragen of wellicht roept dit wat vragen op die we wat concreter kunnen beantwoorden.

    Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete plekje op Corfu, maar daarmee is het antwoord niet altijd objectief… wat voor de een geweldig is, is voor de ander niet geschikt…

    bijv. hoe ziet je reisgezelschap eruit, wat wil je overdag doen, wil je een auto huren om te eiland verder te bekijken etc etc etc

    s'avonds wandelen kan bijna overal…

  • Karel

    Ik sluit me bij de vorige reageerders aan.

    Gouvia zou ik persoonlijk niet doen, liever in het naastgelegen Dassia. Ook centraal gelegen en een prima busverbinding met Corfu stad, dat, als ik je vraag zo lees het meest in aanmerking komt.

  • Ika

    Het is inderdaad heel persoonlijk :). Persoonlijk vind ik Roda en Dassia wat minder.

    Wij komen al jaren in Gouvia. Het is onze uitvalbasis. We komen er niet het voor strand (hebben er nog nooit gezwommen). Maar er zijn een aantal prima restaurants en 's avonds kun je van daar uit nog naar allerlei plekjes om uiteten te gaan of iets te drinken.

    Als je voor mooie stranden gaat, dan moet je aan de westkust zijn. De strook tussen Agios Stefanos en Barbati vind ik ook wel mooi (oostkust). Daar kun je heel fijn een bootje huren.