vakantie geboekt 2013

  • Vera

    We hebben zojuist onze vakantie geboekt in Corfu “ Kommeno bay” in Kommeno;

    Alle tips zijn welkom !!!! we gaan een auto huren en het eiland verkennen:

    Waar een auto huren ?

    Wat moeten we zeker doen en zien op het eiland?

    Ik hoop op veel tips !

    lekkere restaurantjes ?

    enz…

    groetjes 2 dikke vriendinnen

  • petravanw

    Tip: Loop de onderwerpen maar eens door, er staat zoveel info op deze startpagina, heel veel van de antwoorden kun je hier vinden!

    typ eens een steekwoord in onder “zoeken”, bijv: auto huren (etc etc)

  • Vera

    Ik vind het wel spijtig dat ik hier geen antwoord krijg een prikbord is toch om tips uit te wisselen !!!! of het was dan toch een verkeerde keuze en het is een eiland waar niets te beleven is?

  • petravanw

    beste vera,

    er is zo veel te vertellen over corfu……

    maar heb je dit prikbordforum echt al helemaal doorgespit??

    er staat nl zo vreselijk veel info op (in de verschillende topics) dat ik denk dat je hierna wellicht alleen nog wat meer gerichte vragen overhoudt…

    laat maar weten..

    petra , mede namens andere prikkers ;)

  • Vera

    Toch een vraagje Petra ! Is er openbaar vervoer op Kommeno rechtstreeks naar Corfu stad of moet je via Dassia ?

  • petravanw

    ik heb het antwoord nog niet , maar alvast wel wat “timetables” gevonden.

    http://www.allcorfu.com/ou-buses.html

  • petravanw

    http://www.ktelkerkyras.gr/?module=default&pages_id=7&lang=el

    en het antwoord op je vraag: ik denk dat je naar de doorgaande weg moet lopen en daar ergens aan de goede kant van de weg (richting Corfustad) bij een bushalte moet gaan staan ;). Ik heb ook geen idee of jullie ver van de grote T-splitsing van wegen afzitten (de ene weg gaat naar het noorden door de bergen over de Troumpeta, de ander naar de stad en de derde naar Dassia/Ipsos/Pyrgi), hier komen nl. heel veel buslijnen langs, dus ik schat in dat je daar vandaan heel gemakkelijk een bus kunt nemen. nb dat zijn dus de “green busses” ,de “ long distance” bussen. Ik neem gemakshalve aan dat in ieder geval de bus naar Pyrgi en de bus naar Kassiopi langs komt, en van de blauwe bussen de nr 7 naar Dassia. het is wellicht ook goed nog even te melden dat er 2 verschillende bus“stations” zijn in Corfustad , 1 op het SanRocco plein (blauwe/locale bussen) en het andere busstation is bij de haven/ het fort (groene bussen).