geen ferries Venetië-Corfu?

  • tulpebol

    Hallo,

    Enthousiast gemaakt op een feestje, hebben we besloten om dit jaar naar Corfu op vakantie te gaan met onze kinderen (10 en 13). Ons plan is om met de auto te gaan, via Italië en in Venetië op de ferry te gaan.

    Nu kan ik nergens een schema vinden van vertrektijden etc. En als ik bij bijv. Minoan lines of een andere ferry-maatschappij wil boeken (ook direct-ferries) krijg ik overal de melding dat er geen schema is.

    Is er iemand hier die weet of deze verbinding niet meer bestaat? Of hoe ik op een andere manier toch kan boeken?

    We hebben weliswaar nog geen accommodatie o.i.d. geboekt, maar zijn allemaal enorm enthousiast en nu lijkt het niet te gaan lukken.

    Alle reacties zijn van harte welkom!

    groeten,

    Peet

  • Vera

    Peet,

    ben je hier mee geholpen ? http://www.directferries.nl/venetie_corfu_veerboot.htm

  • tulpebol

    Hallo Vera,

    Bedankt voor je bericht. Deze link had ik al geprobeerd (net als directferries, minoan, aferry, greekferry en fastferrie). Maar er lijkt of blijkt geen directe verbinding meer te zijn tussen Venetië en Corfu.

    Het zou wel via Triëste moeten kunnen maar daar kom ik niet uit. Op bijv. http://www.allgreekferries.com/anek-lines/routes_trieste_corfu.html kan de jaartelkling niet verder dan 2004 (behoorlijk gedateerd dus en niet te boeken).

    En ook http://www.cemar.it/principale_eng.html schiet niet op wat betreft iets te regelen.

    Maar ik begrijp ook dat een retourtje (2 volwassenen en 2 kinderen) al gauw over de 1000 euro gaat kosten. En dat is dan naar Igoumenitsa, daarvan komt er nog de boot naar Corfu bij. En als dat zo is, gaat het hele feest niet door, dat wordt (naar benzine en verblijf) dan helaas te duur.

    Maar mocht je nog een tips hebben (of iemand anders!) dan hou ik me van harte aanbevolen!

    hartelijke groet,

    Peet

  • Karel

    Minoan en Anek varen sinds vorig jaar niet meer naar Corfu. Alle vaarten gaan naar Igoumenitsa.

    Er gaan wel nog veerboten van Brindisi rechtstreeks naar Corfu, nadeel is de 2200 km snelweg naar Brindisi.

    Endeavor Lines vaart volgens mij elke dag.

    Ik denk dat de kosten om een stop te maken op Corfu te hoog zijn geworden. Er gaan te weinig auto's/passagiers naar Corfu om b.v de havenkosten te betalen.

    Overtocht Igoumenitsa- Corfu: 10 euro pp en voor de auto 40 euro enkele reis.

    Als je erom vraagt is een retourticket mogelijk, maar daarvan weet ik geen prijs.

    Al met al een verslechtering voor mensen die naar Corfu willen en ook voor het eiland zelf.

  • tulpebol

    Hallo Karel,

    Bedankt voor je bericht en uitleg. We hebben het volgende bedacht: we gaan met de ferry naar Igoumenitsa en zoeken (van te voren thuis) daar een appartement oid in de buurt voor een week.

    Daarna gaan we met de ferry naar Corfu voor de tweede week van onze vakantie (moeten we ook nog wat zoeken :-)). En van daaruit terug naar Igoumenitsa en naar Venetië.

    Nu nog een plan maken hoe we dat doen met een verblijfplaats vinden en de terugreis plannen (qua tijden Corfu-Igoumentsa-Venetië). Maar het wordt voor ons wel het eerst dat we een dergelijk bijzondere vakantie gaan hebben, we kijken er heel erg naar uit.

    Is er misschien iemand die tips heeft voor een (rustig en aan zee) plekje in de buurt van Igoumentsa en Corfu? Of op welke sites te zoeken?

    hartelijke groet,

    Peet

  • Vera

    Rustig plekje aan de zee in Corfu is in Kommeno “Kommeno bay” juist terug! geweldig uitzicht heb je daar en heel rustig !

  • Bouwina

    Hallo Peet,

    Wij gaan naar Arillas, noord west Corfu. Rustig, relaxed en goeie accommodatie.

    kijk op www.greencorfu.com of www.green-island.nl

    De eigenaren van deze sites helpen je graag verder (Nederlanders)

    En kom ook voor een lekkere massage, kijk op de greencorfu site..

    fijne vakantie