wespen

  • fien

    Hallo,

    Ik heb gelezen dat men op Corfu meer last van wespen heeft dan andere griekse eilanden. Kan iemand mij vertellen of dit klopt. Ligt het er misschien aan in welke periode je er bent? En in welke plaats?

  • DirkLui

    Fien,

    Wespen heb ik niet echt gezien van de zomer, maar wel weet ik dat er meer muggen ed zijn. De reden is dat Corfu noordelijker ligt. Het klimaat is vochtiger dan de eilanden tegen de bv. de Turkse kust, zoals Samos of Lesbos.

    Maar je hoeft er geen last van te hebben. Op het eiland verkopen ze veel anti mug zaken, die heel goed werken. Voor op het terras verkopen ze overal spiralen die je als wierook aansteekt en op de grond zet. Aan een doosje heb je voor de hele vakantie genoeg. Mocht je op de kamer last hebben van muggen dan kun je een anti muggen stekker kopen. Zo ben je voor een paar euro de hele vakantie muggenvrij.

    Neem vooral niets van thuis mee. De zaken die je ter plekke kunt kopen werken veel beter.

  • Karel

    Dit jaar waren er opvallend weinig wespen op Corfu, waarom weet ik niet.

    Zelfs in “wespenmaand augustus” waren ze nauwelijks aanwezig.

    Muggen vonden we óók minder dit jaar, maar zoals gezegd: er zijn genoeg middelen te koop om ze het leven zuur te maken :)