Waarom geven mensen ook antwoord als ze het eigenlijk niet weten? Als je iets niet weet, weet je meestal ook niet of het antwoord wel klopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees veel antwoorden die net niet helemaal kloppen, of (gedeeltelijk) fout zijn. Dat is jammer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel mensen willen gewoon punten scoren en geven een antwoord wat in ze opkomt zonder er echt over na te denken of wat ze zelf vinden. En er zal ook wel iemand op deze site zitten die voor de grap slechte antwoorden geeft, dat is echt heel flauw, vind ik.
Je hebt gelijk, het is jammer dat mensen slechte antwoorden geven, maar je kan er weinig aan doen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

voor de punten =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen punten willen, de meeste voegen meer informatie dat niet van belang is en de vragensteller niet helpt. Die persoon denkt dat die mensen denken; 'Oh, die geeft veel info' ik geef die maar is een punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen denken het te weten, maar dan kan later blijken dat hun antwoord niet klopt. Je kan toch iets verkeerd onthouden of opgepikt hebben waardoor je kennis ongegrond is? Als je zelf even had nagedacht had je het antwoord op deze vraag wel kunnen weten denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak is iemand zich er niet bewust van dat hij/zij het niet weet. Als je denkt het antwoord te weten (omdat het je zo geleerd/verteld is) waarom zou je dan niet antwoorden.

Ik moet toegeven dat ik zelf zo ook al eens de fout in ben gegaan. Maar dan verwijder ik mijn antwoord wel hoor. Vaak zoek ik even snel op internet of dat wat ik denk wel klopt.

Tja, er zijn natuurlijk ook mensen die het voor de punten doen. Dat is een beetje zielig, omdat je met die punten verder niets kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles voor de punten. Beter een punt voor een slecht antwoord dan geen punt voor geen antwoord.
Of zij zijn ervan overtuigd dat het antwoord juist is terwijl dat niet zo is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelukkig is niet iedereen zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen een antwoord niet precies weten, zou het toch zo kunnen zijn dat ze een bijdrage kunnen leveren op de vraag...

Als de vraag alleen een kennisvraag of feitenvraag is, dan geef ik je helemaal gelijk, als je het niet weet, wegblijven bij die vraag...

Maar als het een meningsvraag of een spirituele vraag is, dan is het anders... Dan is in mijn optiek, hoe meer en hoe breder het spectrum van de antwoorden is, hoe waardevoller voor de vraagsteller... Vanuit deze optiek geef ik vaak een antwoord zonder dat ik precies weet wat het antwoord is, maar ik denk toch een waardevolle bijdrage te kunnen leveren...

Op je laatste deel van de vraag, ja dat klopt helemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die doen het alleen maar voor de punten. Helaas zit het puntensysteem bij GV zo in elkaar dat je ook met foute antoorden kunt scoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wie bepaald er dan of een antwoord goed of fout is
Er is nu op de sitè een bezig die ook bij goeie antwoorden een min geeft .
Rieneke1
14 jaar geleden
@larissa, minpunten gaan er niet af, die beinvloeden alleen je antwoordwaardering
De wil om antwoord te geven is groter dan geen antwoord
En voor elk antwoord krijg je een puntje .
En de drang om zo hoog mogelijk te eindigen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik hier een antwoord geef,doe ik dat(om het maar even deftig te zeggen) naar eer en geweten.Daarbij probeer ik als het kan niets op te zoeken op Google.Dat ik dan af en toe de plank volledig mis sla,hoort daar nu éénmaal bij. En anderen zal dat ook wel overkomen en zo leer je steeds weer bij!