hallo, ik ben 18 jaar en heb momenteel 2 bijbaantjes alleen kan ik ook nog bij de mac werken kan ik bij alle 3 werken? heb er de tijd wel voor..

ik ben aan het sparen voor mijn rijbewijs en auto..
en kunnen jullie ook evt info geven over hoeveel % belasting enzv er af gaat en wat loonheffingskorting is?

alvast bedankt

Toegevoegd na 55 seconden:
zit trouwens ook nog op school

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je al loonheffingskorting op je grootste baan. Dat wil zeggen dat er geen belasting wordt ingehouden op deze baan en je bruto loon ook je netto loon is. Heffingskortingen zoals de algemene heffingskorting en de arbeidskortingen zijn vaste bedragen per jaar: kortingen op te betalen belasting. Het komt erop neer dat je tot circa € 6500 door deze kortingen geen belasting betaalt.
Tip: Doe in elk geval aangifte. Misschien krijg je geld terug vanwege teveel ingehouden belasting.

Realiseer je je goed dat er over het inkomen boven zo'n € 6500 wel belasting moet worden betaald. Als je inkomen over de 2 banen bijvoorbeeld die € 6500 is is bruto gelijk aan netto. Maar als toevallig de derde baan extra inkomen is boven € 6500 moet je 33,1% belasting betalen en in 2013 zelfs 37%.

Je hebt genoeg tijd voor je 3e baantje zeg je. Maar je gaat ook nog naar school. Plan het allemaal niet te vol zou ik zeggen. Een tweedehands autootje hoeft niet veel te kosten. En er is meer dan leren en werken.
fisbel